maadheandersson

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Vart är kvinnos rätterheter i samhället???????

Av Madelene Andersson - 3 januari 2012 15:13

i alla tider så ha ALLTID har vi kvinnor blivit behandlade som skit.
Vist det va mer för. man ser inte lika mycket av det nu. Men det finns fortarand.
Där kvinnan är smutts.
Men i dag så e vi kvinnor nåt men männen  är vicktigare..
som te.x  e det en Man och en kvinna som jobbar på samma jobb,
jobbat lika länge och gör samma sak så få manen mer betalt. (det e inte så på alla ställen)
Och om en tjej ha "knullat" med 10 killar (säger vi)  så få hon en stämpeln "slampa" elle "hora".
Men om en kille ha "knullat" 10 tjejen så få han bara uppmarksamhet och alla tycker det e "Coolt"
Och filk frågar han om hon va brai sängen om han säger nja elle nej. Så blir det e en skam för tjejen.
Folk KAN börja gå på henne för det. Elle bara skämta med henne för det.. för att hon inte va bra för han då.
Men det e ju så...
Och jag blir så JÄVLA ARG när jag ser hur ni män behandlar oss kvinnor.
när man typ på in på aftonbladet elle nåt liknade så ser man TYP varje vecka att
det handlar om en elle flera våldtäcker..
Va fan tänker ni killar på ?? vet inte inte vad ni ge för konsikvänser för oss kvinnor???
och kom fan inte nu och säg att en kvinna kan ha våltagit en man nu?
viste det kan det vara.
Men det måste väll vara lite svårt elle??  efter som att ni måste ha stånd innan vi kan göra nåt...
Va fan sitter eran hjärna igenkligen?? åå..

Vist nu kanske jag låter som en som hatar killar. men det gör jag med. INTE alla..
Visa e helt jävla underbara och fantaskiska! Men det e inte ni alla.

ajja ville bara få ut min ilska lite. Inegn ska ta åt sig om nåt.

 

 
 
Sara

Sara

3 januari 2012 16:35

sanna ord. håller med till 100%!

http://tablethoughts.bloggplatsen.se

Madelene Andersson

3 januari 2012 23:00

det finns så mycket mer men det e bara lite av allt som vi kvinnor blir ner trakade av.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madelene Andersson - 5 januari 2012 01:08

hej jag tänkte bara komma in och säga en sak.   Det e folk som ha undra hur gammal jag e från förra inlägget.- jag är 17 men fyller 18 näste måndag. så nä jag e inte vuxen..   Och till du som ha skrivit till mig att jag ska lära mig svenska....

Av Madelene Andersson - 2 januari 2012 20:12

hjesan nu e det ett nytt år ja! men massa av nya möligheter ja :p Så få vi se nu va detta året ha och e bjuda oss. mer än att joden ska gå under som dom säger..  -.-´"tror jag på hur mycket jag vill."ajja ny år : frirade jag med familjen och Malin Oc...

Av Madelene Andersson - 16 december 2011 00:07


I dag ha jag inte gjort så mycket. försov mig för jag ha lyckas vända på dyngnet. så nä jag vaknade så började och och nisse plocka lite hemma. Och vi släppte ut tjejen för 3 gången nu och hon klara det mycket bra. Och kommer tillbaka och hon e inte ...

Av Madelene Andersson - 11 december 2011 20:03


nu e det söndag i gen och i mon e det skolan igen. och efter skolan blir det att åka fram med madde och kolla en sak. Till när Älsklingen fyller på fredag. men om det inte funkar här så blir det nog att åka in till jönköping och fixa det. på nåt s...

Av Madelene Andersson - 1 december 2011 11:44


hejsan, nu sitter jag på no-lektionsista lektionen sen slutar man vid 2 (:hade svanska innan, men nu efter skolan blir det att gå hem, Och kolla till mina så bäbisar och tvätta lite.om inte grannen tvättar då -.-hon tvättar fan hela tiden... Så kan i...

Presentation


MadeleneAndersson

Madelene Andersson

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012
>>>

Fråga mig

1 besvarad fråga

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Madelene Andersson

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards